OBAVIJEST ZA POLJOPRIVREDNE PROIZVOÐAČE

Obaviještavamo poljoprivredne proizvođače da je usvojenim Programom novčanih podrški za poljoprivrednu proizvodnju na području općine Bužim u 2018. godini  usvojeno i sufinanciranje samozapošljavanja u poljoprivredi.

Sufinanciranje samozapošljavanja u poljoprivredi

Zahtjev sufinanciranje samozapošljavanja u poljoprivredi u iznosu od 15 000,00 KM , mogu podnijeti osobe prijavljene na evidenciju nezaposlenih u Federaciji BiH, te u Registru poljoprivrednih gazdinstava i Registru klijenata, bez obzira na stupanj obrazovanja i dob, a koja će po odobravanju sredstava registrirati i održati registriranom poljoprivrednu djelatnost u trajanju od najmanje 24 mjeseca (10 obrta ).

Općina vrši monitoring registrirane poljoprivredne djelatnosti u periodu od 2 godine od dana uplate sredstava. Krajnji korisnik, u periodu od dvije godine, ne može izvršiti odjavu djelatnosti. Troškove obaveznih doprinosa u periodu evaluacije uplaćuje krajnji korisnik.

U Programu ne mogu učestvovati nezaposlene osobe koje nisu prijavile  poljoprivrednu proizvodnju do 31.03.2018.godine odnosno ažurirale podatke u registru poljoprivrednih gazdinstava.

Za ostvarivanje prava na podršku  korisnik najkasnije do 15.10.2018. godine dostavlja u  kopiji slijedeću dokumentaciju:

– kopiju rješenja o registraciji djelatnosti,

– kopiju identifikacijskog broja (kopiju uvjerenja o poreznoj registraciji),

– kopiju prijave na obavezna osiguranja u Poreznoj upravi Federacije BiH

  (Obrazac   JS 3100) sa podatkom o osnovici za obračun obaveznih doprinosa

  u skladu sa  zakonskim propisima,

– broj računa u poslovnoj banci (kopiju ugovora sa poslovnom bankom) na koji  će se sredstva doznačiti.

Fizičkim licima tj. novoregistriranim poljoprivrednim obrtima iz sredstava će se sufinancirati obavezni doprinosi prvih 12 mjeseci sa 1 500 ,00 KM . Nakon potpisivanja Ugovora o sufinanciranju sredstva će se uplatiti na broj računa u poslovnoj banci .

Podnošenje zahtjeva se može izvršiti u Službi za razvoj i poduzetništvo, putem šaltera za prijem podnesaka ( šalter 7), gdje će podnosioci zahtjeva popuniti Zahtjev u kome će pored podataka: ime i prezime, mjesto stanovanja biti točno naznačene vrste proizvodnje za koju se podnosi zahtjev.

Ispunjenost kriterija u svakom pojedinačnom slučaju će utvrditi Služba za razvoj i poduzetništvo utvrđivanjem činjeničnog stanja. Isplata sredstava će se vršiti na tekući račun otvoren kod poslovnih banaka.

 PROGRAM NOVČANIH PODRŠKI OPĆINE BUŽIM ZA POLJOPRIVREDNU PROIZVODNJU U 2018. GODINU

( kod 614414 )

S A D R Ž A J :

  1. UVOD
  2. OPĆE ODREDBE
  3. STRUKTURA PROGRAMA POTICAJA

3.1. SUFINANCIRANJE DIJAGNOSTIČKIH ISPITIVANJA MUZNIH GRLA U  SISTEMU PROIZVODNJE MLIJEKA

3.2. SUFINANCIRANJE DIJAGNOSTIČKIH ISPITIVANJA GRLA TOVU

3.3. PROJEKT ” SAMOZAPOŠLJAVANJE   U POLJOPRIVREDI “

3.4. SUFINANCIRANJE NABAVKE PRESADNICA ZA PLASTENIČKU  PROIZVODNU

3.5. PROIZVODNJA POVRĆA NA OTVORENOM PROSTORU ( KRASTAVCI ) 

3.6.SUFINANCIRANJE DIJAGNOSTIČKOG ISPITIVANJA BRUCELOZE OVACA

3.7. PROIZVODNJA MALINA

3.8. SUFINANCIRANJE IZVJEŠTAJNIH I PROGNOZNIH POSLOVA U ZAŠTITI ZDRAVLJA BILJA

3.9. PODRŠKA ORGANIZIRANJU  PČELARA

3.10. REZERVA

 1.Uvod

Program novčanih podrški podrazumijeva jednokratne  isplate , a za realizaciju navedenog Programa , planirana su Budžetom za 2018.g. sredstva u visini 100 000 KM. Na osnovu člana 20 Odluke o izvršenju budžeta za 2018.godinu (Službeni glasnik Općine Bužim 11/17) pristupilo se izradi Programa utroška sredstava .

2.Opće odredbe  

Ovim Programom  određuju se vrste, kriteriji i načini raspodjele novčanih sredstava iz granta za razvoj poljoprivrede.

Program je javan i transparentan. Isti će se poljoprivrednicima prezentirati na internet stranici Općine Bužim ,  oglasnoj tabli općine  i oglasnim tablama mjesnih zajednica,pojedinačno u prostorijama Službe za razvoj i poduzetništvo, te prilikom svakog masovnijeg okupljanja poljoprivrednika, sve do isteka planiranih rokova za njegovu realizaciju.

Pravo na dobivanje sredstava u skladu sa Programom novčanih podrški ostvaruju sva pravna i fizička lica ( vlasnici prijavljene poljoprivredne proizvodnje ) koja blagovremeno podnesu zahtjev za novčanu podršku , ispune kriterije iz Programa   za proizvodnju koja je ostvarena na području Općine Bužim . U smislu Programa novčanih podrški  pod „fizičkim licem„ smatraju se svi stanovnici općine Bužim registrirani u Registru gazdinstava i Registru klijenata BiH.

Podnošenje zahtjeva će se vršiti u Službi za razvoj i poduzetništvo, putem šaltera za prijem podnesaka , gdje će podnosioci zahtjeva popuniti Zahtjev u kome će pored podataka : ime i prezime , mjesto stanovanja biti točno naznačene vrste proizvodnje za koju se podnosi zahtjev uz koji će  prilagati i ostale dokumente navedene u Programu za svaku proizvodnju posebno. U slučaju u kojima zahtjev za  novčanu podršku  nije pozitivno riješen ponovno podnošenje zahtjeva za istu proizvodnju neće biti razmatrano od strane Službe za razvoj i poduzetništvo.

Ispunjenost kriterija u svakom pojedinačnom slučaju će utvrditi Služba za razvoj i poduzetništvo utvrđivanjem činjeničnog stanja . Na osnovu utvrđenog činjeničnog stanja sačinjeni obračuni i prijedlozi o isplati sredstava dostavljaju se Općinskom načelniku . U slučaju gdje je zapisnikom Službe utvrđeno da podnosilac zahtjeva nije ispunio jedan ili više uvjeta , taj zahtjev se ne odobrava i vrši se njegovo arhiviranje i pismeno obavještavanje podnosioca zahtjeva .

Isplata sredstava će se vršiti na tekući račun otvoren kod poslovnih banaka .

Kontrolu realizacije  mjera će vršiti pomoćnik općinskog načelnika Službe za razvoj i poduzetništvo i o tome po potrebi obavještavati Općinskog načelnika .

Ukoliko se u realizaciji Programa novčanih podrški identificiraju podnosioci zahtjeva za podršku koji pokušaju prevariti ili dovesti u zabludu Službu za razvoj i poduzetništvo pružanjem netočnih podataka , ti podnosioci zahtjeva će biti isključeni iz programa novčanih podrški za poljoprivredu  narednih pet godina .

Maksimalni iznos novčane podrške vlasnicima prijavljene poljoprivredne proizvodnje za  koji može dobiti  podnosilac  zahtjeva po osnovu jednog  vida podrške  je  2 000 KM .

U slučaju da se utvrđena sredstva po vrstama novčanih podrški , radi objektivnih okolnosti u cijelosti ili djelomično ne iskoriste , Općinski načelnik će osvojim aktom omogućiti da se neutrošena sredstva usmjere ne druge stavke unutar iste oblasti,odnosno iz oblasti u oblast. 

  1. Struktura Programa poticaja

Sredstva odobrena Budžetom iznose 100 000 KM i raspodijelit će se u skladu sa Programom na slijedeće oblasti.

  Vrsta proizvodnje Jedinica mjere Obim proizvodnje Ukupno KM
1. Sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja (muzna grla ) 50KM /grlo 700 35000,00
 2. Sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja (tov) 50KM /grlo 100 5000,00
3. Sufinanciranje samozapošljavanja  u poljoprivredi obrt 1500KM 10 15000,00
4. Sufinanciranje nabavke presadnica za plasteničku proizvodnju 1 KM/ m² 9000 9000,00
5. Proizvodnja povrća na otvorenom / krastavaca 150KM / dunum 30 4500,00
6. Sufinanciranje dijagnostičkog ispitivanja / bruceloza ovaca 4 KM /grlo 2500 10000,00
7. Proizvodnja malina ( projekt )     13000,00
8. Sufinanciranje izvještajnih i prognoznih poslova u zaštiti zdravlja bilja zakonska obaveza   2000,00
9. Podrška pčelarstvu     4000,00
10. Rezerva     2500,00
  UKUPNE NOVČANE PODRŠKE 2018.GODINE     100000,00

3.1. Sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja muznih grla u sistemu proizvodnje        mlijeka  

Zahtjev sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja muznih grla u sistemu proizvodnje

mlijeka u iznosu od 35 000,00 KM , mogu  podnijeti  poljoprivredni  proizvođači  koji  se  bave  proizvodnjom mlijeka. Visina poticaja sufinanciranja dijagnostičkih ispitivanja muznih grla u sistemu proizvodnje mlijeka u proizvodnji je 50 KM /grlu.

Kriteriji   koje  mora  ispuniti podnosilac zahtjeva za dobijanje novčane naknade na ime

poticaja:

•    potpisan Ugovor sa otkupljivačem za 2018.g.

  • izvršena dijagnostička ispitivanja muznog grla

Za ostvarivanje prava na novčanu podršku za sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja muznih grla u sistemu proizvodnje mlijeka  korisnik mora imati potpisan Ugovor sa otkupljivačem i izvršiti dijagnostičko ispitivanje muznih grla .

Za ostvarivanje prava na podršku  korisnik najkasnije do 15.06.2017. godine dostavlja u  kopiji slijedeću dokumentaciju:

  1. a) Popunjeni Obrazac zahtjeva za ostvarivanje prava na podršku,
  2. b) Ugovor sa otkupljivačem
  3. c) Pasoše životinja
  4. d) Potvrdu o zdravstvenom stanju – A1/17
  5. e) Potvrda banke o otvorenom žiroračunu

Visina poticaja može biti i manja , ovisno o broju odobrenih zahtjeva

3.2. Sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja  grla u tovu 

Zahtjev sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja grla u tovu u iznosu od 5 000,00 KM , mogu  podnijeti  poljoprivredni  proizvođači  koji  se  bave  uzgojem junadi u tovu. Visina poticaja sufinanciranja dijagnostičkih tovnih grla je  50 KM /grlu.

Kriteriji   koje  mora  ispuniti podnosilac zahtjeva za dobijanje novčane naknade na ime poticaja:  izvršena dijagnostička ispitivanja tovnog grla

Za ostvarivanje prava na novčanu podršku za sufinanciranje dijagnostičkih ispitivanja grla u korisnik mora izvršiti dijagnostičko ispitivanje  grla i prijavljen početak  proizvodnje.

Za ostvarivanje prava na podršku  korisnik najkasnije do 15.10.2017. godine dostavlja u  kopiji slijedeću dokumentaciju:

  1. a) Popunjeni Obrazac zahtjeva za ostvarivanje prava na podršku,
  2. b) Pasoše životinja
  3. c) Potvrdu o zdravstvenom stanju – A1/17
  4. d) Potvrda banke o otvorenom žiroračunu

Visina poticaja može biti i manja , ovisno o broju odobrenih zahtjeva.

3.3.Sufinanciranje samozapošljavanja u poljoprivredi

Zahtjev sufinanciranje samozapošljavanja u poljoprivredi u iznosu od 15 000,00 KM , mogu podnijeti osobe prijavljene na evidenciju nezaposlenih u Federaciji BiH, te u Registru poljoprivrednih gazdinstava i Registru klijenata, bez obzira na stupanj obrazovanja i dob, a koja će po odobravanju sredstava registrirati i održati registriranom poljoprivrednu djelatnost u trajanju od najmanje 24 mjeseca ( 10 obrta )

U Programu ne mogu učestvovati nezaposlene osobe koje nisu prijavile  poljoprivrednu

proizvodnju do 31.03.2018.godine odnosno ažurirale podatke u registru poljoprivrednih gazdinstava .

Za ostvarivanje prava na podršku  korisnik najkasnije do 15.10.2018. godine dostavlja u  kopiji slijedeću dokumentaciju:

– kopiju rješenja o registraciji djelatnosti,

– kopiju identifikacijskog broja (kopiju uvjerenja o poreznoj registraciji),

– kopiju prijave na obavezna osiguranja u Poreznoj upravi Federacije BiH (Obrazac

JS 3100) sa podatkom o osnovici za obračun obaveznih doprinosa u skladu sa

zakonskim propisima,

– broj računa u poslovnoj banci (kopiju ugovora sa poslovnom bankom) na koji će se sredstva doznačiti

Fizičkim licima tj. novoregistriranim poljoprivrednim obrtima iz sredstava će se sufinancirati obavezni doprinosi prvih 12 mjeseci sa 1 500 ,00 KM . Nakon potpisivanja Ugovora o sufinanciranju sredstva će se uplatiti na broj računa u poslovnoj banci .

3.4. Proizvodnja povrća u zatvorenom prostoru (do 200 m²)   

Novčanu podršku  za proizvodnju povrća u zatvorenom prostoru 9 000,00KM  ostvaruju proizvođači koji zasiju i proizvedu povrće na  površini od 100 do 200 m² , sa minimalnim brojem od 2,5 presadnice / m²  i plasiraju povrće na tržište Kriteriji koje mora ispuniti podnosilac zahtjeva za dobivanje novčane   naknade na ime poticaja zasnovane proizvodnje u plasteniku/stakleniku su:

  • da je vlasnik zemljišta na kojem su plastenici ili je član zajedničkog domaćinstva sa

vlasnikom predmetnog zemljišta

  • ukupna površina mora biti najmanje 100 m², najviše 190 m²
  • moraju imati sistem za navodnjavanje i otvore za prozračivanje,
  • minimalne visine na najvišem dijelu 2 m,
  • mora biti zasnovana proizvodnja,

Krajnji rokovi podnošenja zahtjeva općinskim službama  je  01.09.2016.

Novčana podrška za proizvodnju u zatvorenom prostoru iznosi 1,00 KM/m².

Za isplatu  novčanih podrški kandidati dostavljaju slijedeću dokumentaciju:

  1. a) Popunjen obrazac zahtjeva za ostvarivanje prava na novčane podrške,
  2. b) Potvrda iz banke o otvaranju žiroračuna

Visina poticaja može biti veća ili manja , ovisno o broju odobrenih zahtjeva. 

3.5.Proizvodnja povrća na otvorenom ( proizvodnja krastavaca ) 

Pravo na poticaj za investicione projekte  izgradnje sistema za navodnjavanje u proizvodnji krastavaca u iznosu od 4 500,00 KM imaju korisnici koji se bave proizvodnjom krastavaca .

Visina poticaja sufinanciranja izgradnje sistema za navodnjavanje u proizvodnji krastavaca je 150 KM /dunum.

Kriteriji koje mora ispuniti podnosilac zahtjeva za dobijanje novčane naknade na ime podsticaja za proizvodnju povrća na otvorenom su:

  • minimalna zasijana (zasađena) površina je 0,1 ha, na jednoj parceli, odnosno da  je

ukupna zasnovana proizvodnja povrća na maksimalno dvije parcele,

  • sjetva je obavljena u skladu sa agrotehničkim rokovima i standardnom agrotehnikom.

Za ostvarivanje prava na sredstva korisnik najkasnije do 30.08.2016. godine dostavlja u originalu ili ovjerenoj kopiji slijedeću dokumentaciju:

  1. a) Popunjen Obrazac zahtjeva za ostvarivanje prava na poticaj,
  2. b) Izjavu o obavljenoj sjetvi
  3. c) Potvrda iz banke o otvaranju žiroračuna

Visina poticaja može biti i manja , ovisno o broju odobrenih zahtjeva.

3.6. Sufinanciranje dijagnostike – bruceloze  kod ovaca

Pravo na poticaj  imaju veterinarske organizacije registrirane na području općine .Visina  sufinanciranja provođenja dijagnostičkih ispitivanja je 10 000,00 KM ( 4 KM po grlu )

Mjere propisane Programom provode veterinarske organizacije koje su registrirane na području epizootiološke jedinice (općine) na kojoj se nalazi gazdinstvo. Veterinarske organizacije kojima je sukladno Pravilniku o uvjetima za osnivanje i obavljanje veterinarskih djelatnosti i načinu dodjele područja djelovanja (“Službene novine Federacije BiH”, broj 5/16), dodijeljeno područje djelovanja, mjere mogu provoditi isključivo na dodijeljenom području.

Veterinarske stanice su dužne dostaviti izvješaj o provedenom dijagnostičkom ispitivanju koje treba da sadrži:

– zahtjev za isplatu sredstava;

– Kopiju laboratorijskih nalaza o provedenom dijagnostičkom ispitivanju dostavljenih uzoraka

krvi na brucelozu (za svako gazdinstvo zaseban laboratorijski nalaz);

– Ručno na terenu za svako gazdinstvo zasebno popunjenu  tablicu uz obavezan potpis

vlasnika;

– Kopiju potvrde izdane od Agencije za obilježavanje životinja u Banja Luci koja potvrđuje da

su životinje obuhvaćene mjerom propisno obilježene i da se nalaze na gazdinstvu;

– elektronsku evidenciju (Excel) o izdanim laboratorijskim nalazima i

– fiskalni račun.

Visina poticaja može biti i manja , ovisno o broju grla sa provedenim dijagnostičkim mjerama.

3.7. Proizvodnja malina

Raspodjela poticaja za proizvodnju malina u iznosu od 13 000,00 KM definirati će se u dogovoru sa proizvođačima , udruženjem ,stručnim službama i načelnikom.

3.8. Sufinanciranje izvještajnih i prognoznih poslova u zaštiti zdravlja bilja

Uputstvom  o vršenju izvještajnih i prognoznih poslova u zaštiti zdravlja bilja (Službene novine F BiH 78/10) propisuje se jedinstveni način vršenja poslova i aktivnosti javne službe za pružanje usluga u oblasti zaštite zdravlja bilja koje se odnose na osmatranje, prognoziranje, signaliziranje i izvještavanje o prisustvu i/ili pojavi organizama štetnih za zdravlje bilja .Izvršioci navedenih poslova su službenici Poljoprivrednog zavoda Bihać . Članom 11. navedenog  Uputstva , organi lokalne samouprave  u svojim budžetima trebaju osigurati sredstva potrebna kantonalnoj IPS za izvršenje poslova u općini.

Visina  sufinanciranja izvještajnih i prognoznih poslova u zaštiti zdravlja bilja je 2.000,00 KM.

3.9. Podrška pčelarstvu

Raspodjela poticaja za pčelarstvo u iznosu od 4 000,00 KM definirati će se u dogovoru sa proizvođačima , udruženjem ,stručnim službama i načelnikom .

3.10.Rezerva

Sredstva 2 500,00 KM su namijenjena za aktivnosti , mjere podrške koje nisu obuhvaćene  Programom i nisu se mogle predvidjeti , a objektivno su opravdane.

Sredstva rezervi koristit će se na temelju pojedinačnih akata koje donosi Općinski načelnik.

OPĆINSKI NAČELNIK

                                                 Zikrija Duraković dipl.ecc.

By admin