MILANOVIĆ:»NOVAC JE OSIGURAN, PELJEŠKI MOST ĆE SE VRLO BRZO GRADITI»

Premijer Hrvatske Zoran Milanović s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašom Dončićem te ministrom regionalnog razvoja i EU fondova Brankom Grčićem predstavio je Pelješki most kao najbolje ocijenjen projekt za povezivanje razdvojenog teritorija Republike Hrvatske.

Premijer Milanović poručio je kako je njegova Vlada nakon tri i po godine detaljnog i kompliciranog rada uz sve tehničke probleme napokon sigurna kako će se Pelješki most vrlo brzo graditi i da će procedura biti završena u zadnjem kvartalu ove godine. Gradnja samog mosta potrajat će od dvije i po do tri godine.

Milanović je kazao kako je za most osiguran novac, kako su jasni kriteriji njegova izvođenja te kako je most odabran od onih koji u Europi odlučuju kako je on najbolja od svih ponuđenih opcija.

«Osim što je ovo građevinski, ovo je i politički projekt. Radi se o razdvojenom teritoriju Republike Hrvatske, pa onda podredno i Evropske unije», kazao je Milanović.

Istaknuo je važnost povezivanja mostom kako bi ljudi i roba putovali sigurnije, jeftinije i brže.

«U temelju se nalazi želja da se Hrvatska spoji i da se više ne mora putovati u Dubrovnik i iz Dubrovnika preko teritorija druge, susjedne, prijateljske države u kojoj živi puno Hrvata, ali drugoj državi koja nije članica EU i nažalost neće to tako brzo postati», izjavio je Milanović.

Prezentaciju projekta povezivanja južne Hrvatske predstavio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hajdaš Dončić.

Hajdaš Dončić je istaknuo važnost nove prometne strategije koja je izrađena za Hrvatsku od 2014. do 2035. i za koju će biti osigurana sredstva iz zajedničke evropske blagajne.

Ministar Dončić je izjavio kako je za ceste u Hrvatskoj do 2020. osigurano 330 milona eura. Kazao je kako je ova Vlada naslijedila projekt Pelješkog mosta koji je ukinut 2010. zbog predimenzioniranosti i skupoće, nakon čega je Vlada 2012. raskinula ugovore sa izvođačima.

Dončić je rekao kako je razmatrano nekoliko opcija povezivanja, uz Pelješki most, tu je bio neumski koridor, podmorski tunel i trajektna povezanost.

Pelješki most sa spojnim cestama ocijenjen je najboljom ocjenom, a financijska vrijednost samog Pelješkog mosta iznosi 1,551 miliona kuna (oko 200 miliona eura), gradnja cesta oko 300 miliona, ostali troškovi iznosit će još milijardu kuna, što je ukupno 2,852 milijarde kuna (oko 380 miliona eura).

Dončić je izjavio kako Hrvatske ceste čeka završetak studije o utjecaju na okoliš, izmjena i dopuna lokacijske i građevinske dozvole, priprema ostatka dokumentacije za sufinanciranje iz EU fondova te prijava projekta.

On je poručio kako očekuje da će početak natječaja za gradnju biti raspisan u zadnjem kvartalu ove godine.

Ministar prometa poručio je kako je cijeli projekt organiziran uz pomoć ministarstava građevine, regionalnog razvoja i EU fondova te okoliša.

Most će, prema najavi iz Vlade, biti besplatan za prelazak, zbog čega će Vlada imati pravo na bespovratna sredstva iz EU fondova.

oslobođenje.ba

By admin