Audi je u San Franciscu predstavio produkcijsku verziju potpuno novog modela E-tron, svog prvog potpuno električnog automobila. E-tron je jedan od najočekivanih luksuznih električnih automobila te stiže prepun savremene tehnologije i postavlja nove standarde konkurentima kao što su Teslin model X, ali i drugim električnim modelima koji su stigli i tek trebaju stići.
Nakon nekoliko mjeseci objavljivanja fotografija prototipa presvučenih narandžastom i crnom kamuflažom, Audi je napokon i zvanično predstavio serijsku verziju svog vrlo važnog modela E-tron. To je prvi potpuno električni model ove marke, ali ne samo to, donosi toliko nove tehnologije i inovacija da će svakako postaviti nove standarde luksuza i performansi, kako među električnim tako i među automobilima uopšte.
U prodaju E-tron stiže sredinom 2019. godine te će kao standardnu opremu imati zračni ovjes, 20-inčne točkove, LED svjetla, sjedišta s grijanjem i hlađenjem, panoramski krov, indukcijski bežični punjač i još mnogo toga što je poznato i od ranije u automobilima, dok je lista opcija izuzetno bogata i ide do detalja kao što je Audi paket asistenata za pomoć vozaču, sjedišta za masažu, head-up displej, kamera s «night vision» opcijom i slično.
Zanimljivo je da Audi napremijer u San Franciscu ipak nije objavio nekoliko važnih specifikacija, od čega je svakako najvažniji podatak koji domet će imat E-tron s jednim punjenjem baterija. Ranije su istakli da će moći premašiti 400 km, dok vjerujemo da je razlog za neobjavljivanje ovog podatka usklađivanje specifikacija po jedinstvenom novom WLTP standardu za procjenu EV dometa.
Bez obzira na to, baterija E-trona od 95 kWh koja je u podu automobila ima veći kapacitet nego bilo koja druga baterija koja je trenutno na tržištu, osim one u najbolje opremljenom Tesla modelu X 100D. Audi ističe da se može napuniti od prazne do 80 posto u samo 30 minuta na punjačima za brzo punjenje.
E-tron ima elektromotor na svakoj osovini, tako da se može pohvaliti i potpuno novim Quattro sistemom pogona na sve točkove. Prednji motor isporučuje 125 kW, a zadnji motor proizvodi 140kW pa ukupno E-tron ima 265 kW ili 360 KS. Audi kaže da će to biti dovoljno da ubrza od 0 do 100 km/h za nešto više od 6 sekundi. Vozač će moći aktivirati i takozvani «boost mod» koji privremeno povećava performanse svakog motora za ukupnu izlaznu snagu od 300 kW. U tom režimu rada E-tron može dohvatiti 100 km/h za 5,5 sekundi.
U unutrašnjosti E-tron donosi također pregršt inovacija i količinu ekrana koju do sada nismo vidjeli u serijskom automobilu. Upravljač je i dalje prilično klasičnog oblika i ima prepozntaljive kontrole i komande, dok je iza upravljača na mjestu instrumenata ekran visoke rezolucije koji omogućava potpuno prilagodljiv raspored informacija o vožnji, navigaciji, nivou baterije i infotainmenta. Audi je također postavio i dva ekrana osjetljiva na dodir desno od volana, gdje dominira ekran dijagonale 10,1 inča i posvećen je infotainment funkcijama automobila, a također je i interfejs za punjenje E-trona. Ispod toga je ekran veličine 8,6 inča, gdje vozač i putnik mogu da upravljaju klimom i drugim elementiima komfora.
To neće biti jedini ekrani, barem u Evropi, gdje će E-tron imati kamere na mjestima na kojima se obično nalaze bočni retrovizori. Vozači će umesto u ogledalo gledati u OLED displeje ugrađene na unutrašnju oblogu prednjih vrata, na poziciji približnoj retrovizorima.
Audi E-tron je prvi od tri električna vozila s baterijama (BEV) koje će Audi predstaviti do 2021. godine. Do 2025. godine kompanija obećava da će imati 20 elektrifciranih modela u ponudi, od čega će polovina biti električni automobili sa baterijama.