Na inicijativu Savjeta Evrope u Strazburu Evropski dan jezika se od 2001. godine obilježava svake godine 26. septembra širom Evrope. Ove godine, učenici osnovnih i srednjih škola u Bosni i Hercegovini o bogatoj baštini evropskih jezika uče uz „brzalice“.
Od tada Dan jezika proslavlja se u većini evropskih država različitim aktivnostima, a ciljevi obilježavanja Dana jezika su promocija jezika, podsticaj jezičke i kulturne različitosti, ukazivanje na važnost učenja jezika i cijeloživotnog učenja stranih jezika
Stara je mudrost da “koliko jezika govoriš, toliko vrijediš”.
Kako čovjek uči jezik, tako se sve više osjeća pripadnikom određene sredine i kulture. Engleski se govori u cijelom svijetu i njegovim učenjem čovjek postaje stanovnik cijelog svijeta. Osobe koje govore engleski jezik mogu koristiti sve prednosti savremene Evrope. Poznavanje jezika olakšava putovanja i sklapanje poznanstava. Znanje stranih jezika, posebno engleskog povećava mogućnosti zaposlenja, potrebno je u mnogim zanimanjima i omogućava brže napredovanje na poslu. Poznavanje stranih jezika podstiče bolje razumijevanje i uvažavanje drugih kultura i tradicija.
Svako je sposoban da nauči strani jezik u bilo kom trenutku svog života – nikad niste prestari ili premladi. Učenje novog jezika je uvijek izazov, ali ako mu pristupite na odgovarajući način, može biti vrlo prijatno i ispunjavajuće iskustvo. Evropskih jezika je preko 200, a govori ih se i više. Potreba za učenjem stranih jezika nikada nije bila veća. Svakodnevno rastu mogućnosti zapošljavanja i studiranja u inostranstvu. Vlasnici državnih i privatnih fabrika ili ustanova zahtijevaju od radnika poznavanje stranih jezika.
ĐACI SVE RANIJE UČE STRANE JEZIKE
Istraživanje koje je objavila evropska statistička agencija «Evrostat» prošle godine pokazuje značajan porast učenja stranih jezika u procesu obaveznog opšteg obrazovanja u EU. Đaci učenje stranih jezika počinju sve ranije, mada se broj sati nastave nije značajno povećao.
Na prvom mjestu je i dalje engleski jezik, a slijede njemački i francuski. Nešto manje interesa ima za španski i italijanski.
Istraživanje «Evrostata» pokazuje značajan porast mladih koji uče strane jezike. U povodu Evropskog dana jezika, koji se danas obilježava širom EU, «Evrostat» iznosi da je procenat učenika u opšteškolskom obrazovnom sistemu koji uče neki od stranih jezika u periodu između 2005. i 2010. «porastao» za gotovo 12 odsto.
Evropa nema standardizovan obavezni školski sistem, pa učenje traje od osam do 12 godina. U nekim bilingvalnim članicama Unije, savezni propisi ne vrijede isto.
U federalnoj Belgiji, ministarstva prosvjete Valonije i Flandrije ne zahtijevaju od učenika obavezno učenje drugog zvaničnog jezika.
U oficijelno dvojezičnom Briselu đaci započinju sa učenjem drugog jezika od prvog razreda osnovne škole.
U autonomnim germanofonim kantonima Ojpen i Malmedi, prvačići uz zvanični francuski uče i njemački.
Istraživanje koje je «Evrostat» proveo u 15 država članica EU, pokazuje da osnovci sa učenjem stranog jezika počinju sve ranije, mada se broj sati nastave nije bitno povećao.
U analizi se navodi da je satnica namijenjena učenju stranih jezika još uvijek nedovoljna u poređenju sa satima učenja drugih predmeta.
Dva ili više stranih jezika u srednjim školama 2010. godine učilo je 60,8 odsto učenika, za razliku od 46,7 odsto pet godina ranije.
Evropski dan jezika proglasilo je Vijeće Evrope, koje predstavlja 800 miliona Evropljana iz 47 zemalja. U događajima kojima se obilježava ovaj Dan učestvuju mnogi jezički i kulturni instituti, udruženja, univerziteti i posebno škole. Evropska unija podržava učenje jezika jer su strani jezici neophodni kako bi se evropski građani mogli slobodno kretati, raditi i učiti diljem Evrope.